Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, Afgivet af XL-Mobler.dk

Generelle oplysninger

Handelsbetingelser

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, afgivet på xl-mobler.dk

 

Generelle oplysninger

Juridisk navn: XL MØBLER ApS I  
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. nr.: 39586207
Du kan kontakte os på tlf.: 21311341 alle hverdage mellem 11:00 og 18:00 eller på mail info@xl-mobler.dk, som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdagene.

XL-Mobler.dk er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.  

Sådan handler du hos os: 

For at foretage et køb på www.XL-Mobler.dk skal du igennem 8 trin.

  1.           Find den eller de varer du ønsker
  2.           Læg dem i indkøbskurven
  3.           Gå herefter til kassen
  4.           Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du er eksisterende kunde.
  5.           Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  6.           Godkend vores forretningsbetingelser
  7.           Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  8.           Sidst foretager du betalingen via betalingsvindue Persondatapolitik

 

Bestilling:

Der kan bestilles hele døgnet hos www.xl-mobler.dk igennem hjemmesiden, 365 dage om året. Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms.

 

Betaling:

Betaling kan enten ske ved bestilling af varer via kortbetaling Mastercard, Visakort, American Express, mm., ViaBill.
Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Betaling med ViaBill:

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist på 14 dage. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb med faktura, klik her: ww.viabill.com/kredit

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk. Her på www.viabill.com  kan du også læse mere om Viabills beskyttelse af personoplysninger

 

Kontrol af møbler:

Vi anbefaler kraftigt at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto) Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordre seddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.

Du kan derfor roligt tage imod dine møbler samt tage dem i brug, indtil vi erstatter den beskadigede del eller hele ordren.

Er der sket skade under transporten, så skriv til os på info@XL-Mobler.dk. Medsend meget gerne billeder af skaden, da det fremmer ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet indenfor få dage. Ombytning vil naturligvis være uden nogen omkostninger for jer.

 

Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, skal du kvittere med forbehold på fragtbrevet. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

 

Levering:

Når din ordre er klar, vil du modtage en email fra os, om at varen er overgivet til levering.

Sendes din ordre via Post Nord, vil du modtage et link til at spore leveringen af din pakke.

Ved levering af større eller tunge forsendelser der foretages med fragtmænd, vil man typisk blive kontaktet inden levering.

Bliver der lagt en sms eller en telefonsvarerbesked om en forventet leveringsdag, skal du kontakte fragtfirmaet for at bekræfte om du er hjemme til at tage imod din ordre.

 

Det er vigtigt at du er hjemme ved leveringen, for at kunne kvittere for modtagelsen.

Det er din pligt, at angive og på vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.

 

Leveringtid:

5-9 hverdage på de fleste varer, der er på lager. Når vi har afsendt din ordre vil du modtage en e-mail med et T&T nummer (Pakkenummer). Med dette pakkenummer kan du spore din pakke hos udvalgte fragtfirmaer.

Levering af lædersofaer: Leveringstiden varierer mellem 4-11 uger.

 

Levering sker i samarbejde med Post Nord, DPD, UPS, Danske Fragtmænd og DSV eller ekstern fragtmand.
Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland.

 

Leveringsprisen varierer efter vægten på forsendelsen, fra 89 kr. og max 595 kr. til kantsten for store forsendelser, som sofaer.
Leveringsprisen vises efter at du har lagt varen i kurven.

 

Levering foretages med ekstern fragtfirma:

Ordren leveres til kantsten, eller varen bæres ind mod betaling efter aftale, hvis det er muligt. Ændring af leveringsdatoen skal ske senest 5 dage før den aftalte dato, ved senere ændring/annullering tilbageholdes fragtgebyret. Varer kan kun leveres med kvittering for modtagelse, det er derfor vigtigt at du er til stede på adressen i det aftalte leveringsinterval. Ved forgæves levering, kan der gå op til 14 dage, før ny leveringsaftale kan laves, og der pålægges yderligere et gebyr for en ny levering.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager eller hvis ingen er hjemme på leveringstidspunktet, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der også opkræves gebyr for returnering samt et nyt fragtgebyr for evt. ny levering.

Annulleres købet tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb. Der er ikke mulighed for adskillelse af varer på adressen.

 

Leveringstidspunkt:

Chaufføren ringer senest 30 min. før ankomst på den aftalte leverings dag i det aftalte tidsrum med vognmanden.

Det er ikke muligt at ophæve sit køb pga. forsinket levering. XL-Møbler udbetaler ikke kompensation, hvis dine varer er forsinkede.

 

Kantstenslevering:

Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen.

Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.

 

Levering i første rum med hjælp til indbæring:

Levering foregår ved, at du med hjælp fra chaufføren, bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig (ikke entré). Kunden overtager ansvaret for varen, når indbæring begynder, også for at møblerne kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen.

 

Levering i første rum med indbæring 2 mand:

Levering foregår ved at 2 mand bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig. Det er kundens ansvar, at møblerne kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen.

 

Afhentning af varer: Skulle du ønske selv at afhente dine varer, kan dette foregå på lageret hos vognmanden - du skal blot kontakte kundeservice på forhånd og aftale specifikt tidspunkt.

Du vil modtage en email om at din ordre er afsendt, det betyder at ordren er på vej til vognmanden, som står for udlevering.

Fra du har modtaget mailen, vil der typisk gå et par dage, hvor du vil modtaget et opkald om hvor du kan afhente dine møbler.

Afhentning sker fra Odense, eller Tasstup efter aftale.

 

General info:

I forbindelse med levering af større forsendelser er det sket at møblerne ikke har kunne komme ind hos modtager eller at der har været skade på emballagen. Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringer, er det dit ansvar, at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering.


Manualer og brugsanvisninger f
orekommer ofte på engelsk og køber kan ikke rette krav mod xl-møbler.dk om, at disse leveres på et andet sprog.

 

Information vedrørende specialfremstillinger: .
Specialfremstillinger, er varer, der ikke består af standardvalg og som produceres specifikt efter dine ønsker.

Nogle varer kan leveres i forskellige farver og størrelser. Har du ønske om f.eks. en bestemt farve, som ikke i forvejen er angivet ved din bestilling kan du i beskedfeltet, ved bestillingen, skrive dit ønske, som vi, så vidt det er muligt, vil efterkomme.
Ring evt. for at sikre dig at vi kan levere din ønskede farve eller størrelse.
Gebyr for materialeændring ved syrædersket møbler er 395 kr
For nogle materialetyper opkræves der 25, 35 eller 45%, dette fremgå øverst til højre på kataloget og i vores butikker.

Se farvekataloget HER

Leveringstiden varierer mellem 1-11 uger.

Under punktet "leveringstid" som står anført på alle produkter, vil du kunne se om den pågældende vares leveringstid. Du oplyses samtidig om betingelserne for returnering, på produktsiden.

Ved specielbestillinger gælder følgende betingelser:

- 25% af varens pris fungerer som et depositum.

- Du kan ikke annullere en specielbestilling efter ordreafgivelsen.

- Der er ingen fortrydelsesret på specielbestillinger.

XL-Mobler.dk forholder sig retten til at hæve 25% af varens pris på dit kort tidligst 2 dage efter ordre afgivelse, og resten af varens pris når varen er klar til levering.

 

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (Gælder ikke specialfremstillede varer).

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@xl-mobler.dk på telefon 21311341 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

                     

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering: 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vi anbefaler, at du kontakter kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse.

Send en mail til info@XL-Mobler.dk oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for sofaer.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1500 DKK.

 

Varens stand, når du sender den retur: 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet: 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

XL Møbler, Tagtækkervej 6, 5230 Odense M
XL Møbler, Fuglsang alle 2, 7000 Fredericia
XL Møbler, Industrivej 4, 4190 SORØ

Det er også muligt at aflevere vare på vores adresse efter aftale.

 

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden med fragtregning. Kopi af faktura SKAL altid vedlægges.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med www.XL-Mobler.dk.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg .

 

Reklamation/garanti: 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vore produkter. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Såfremt der er mere end 2 års reklamationsret på et produkt, er dette producent-garanti på dennes vilkår og betingelser.
Såfremt en vare er returneret til reparation og www.xl-møbler.dk's tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner www.xl-møbler.dk tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.

Enkelte sofaer har et transportstof monteret under bunden af sofaen. Dette stof har udelukkende til hensigt at beskytte sofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Du anbefales ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Finder køber, at dette ikke er tilfældet, bedes du gerne senest inden 2 dage efter varemodtagelsen, skriftligt at underrette www.xl-møbler.dk herom, da det letter den videre reklamationsproces betydeligt.

Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har www.xl-møbler.dk ret til at om- og/eller efterlevere.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.  Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

XL Møbler
Tagtækkervej 6
5230 Odense M
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Forandringer eller indgreb i det købte uden www.XL-Mobler.dk skriftlige samtykke kan medføre, at reklamationsretten ikke kan gøres gældende.
Såfremt www.XL-Mobler.dk anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til www.XL-Mobler.dk i forsvarlig emballage. www.XL-Mobler.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt XL Møbler fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved en sådan undersøgelse

De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering.

Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, når den er behandlet, da en del af vores varer bliver behandlet direkte fra vores lager i udlandet, og ikke kan stoppes. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.

 

Produktbeskrivelser:

www.XL-Mobler.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale/handel med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger- navn- adresse- telefonnummer- email-adresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos 
www.XL-Mobler.dk (Diamant Smil) og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til
www.XL-Mobler.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Den dataansvarlige på www.XL-Mobler.dk er Datapartner Aps

Som registreret hos www.XL-Mobler.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.XL-Mobler.dk via e-mail: info@xl-mobler.dk.

 

Sikkerhed Personlige oplysninger: 

Oplysninger givet til www.xl-møbler.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at www.XL-Mobler.dk ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.

Derudover logges IP adresse hvorfra ordre afgives. IP adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. www.XL-Mobler.dk benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slette igen når kunden forlader hjemmesiden.

 

Cookies:

www.XL-Mobler.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

www.XL-Mobler.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ab@XL-Mobler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 31-07-2018

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

XL MØBLER

Tagtækkervej 6
5230 Odense M

Tlf: 21311341


Info@XL-Mobler.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)